Sweet macam LOLIPOP


19hb 07 2012

Konvensyen pemimpin muda di parlimen Malaysia. Aku join konvensyen nie atas tiket parlimen belia Malaysia ( percubaan ) dan wakil Unisza…tema pemakaian, kene ada warna merah…utk cam kawan2 ahli parlimen belia Malaysia ( p )…heee….ramai yg datang…setiap wakil2 belia, bakal2 pemimpin pun turut hadir….bagus2..heee…alhamdulillah…konvensyen nie berjalan ngan lancar…aku siap duk barisan kedua lagi…semangat la katekan….hahhahaa….pagi 2, sampai2, kami di sajikan dengan mihun goreng dan kuih…sume pakat duk tgk jer sebab masing2 dah kenyang….huhuhu…kami da sarapan kat cafe berdekatan dengan masjid jamek…hehehehe….maaf yer bang…bukan kami x nak makan, tapi, kami da kenyang sgt2….minum air jer….jangan marah tau…nnt cepat tua..huhuhu…
Pagi tu, sedikit ucapan oleh Timbalan Perdana Menteri…macam biase la…konvensyen…x leh lari dari taklimat….lepas 2, ada sesi maklum balas…aku x ingat da tajuk ape…( maafkan saya..huhu )…rasenyer, mestilah berkait ngan tranformasi negara gak kot...kalu x silap aku la…huhuhu….bila sebut sesi maklum balas, mesti la ada yang bertanya utk mendapatkan penjelasan….bagus dieorg nie…tnyer soalan yg bernas2 tau…heeee…. tghri 2, pelancaran sekretariat pemimpin muda oleh Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak…siap nyanyi lagu 1m4u….best2…huhuhu… Habis program tu, kami bergambar la…apa lagi….kami kan suke bergambar…huhuhu…
kerajaan sentiasa terbuka kepada pandangan dan idea golongan belia dan juga kritikan mereka supaya setiap program transformasi yang di rancang akan berjaya….


By : Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.
Kat konvensyen 2 gak, aku terserempak ngan kawan2 dari UTEM….amran n daus…huhu…byk betul citer kn amran n daus…hahahahhaha..manusia….biase la 2 kn…hehehehe….lain kali, story lagi tau….heee… sebelum aku balik, aku bertegur sapa ngan YB choon hau n YB akhwan hafis…….hehehehee…sebenarnyer, tujuan aku g situ sebab aku nak bgtau kat su, bas nak gerak dah…huhuhu…tapi biase la, manusia, mestilah bertegur sapa dahulu….kalu x, nnt org ckap sombong pulak kn…huhuhu…aku pun bergambar la ngn YB choon hau n YB akhwan hafis…YB akhwan hafis nie amik no sebab die cakap nak belanjer aku…hahahahha..ngah aku jalan nak g kat bas, terserempak plak ngan YB kota Melaka n YB jasin…( sory…x ingat name..ingat parlimen jer …hukhuk…)…dieorg nak bergambar, aku pun apa lagi..bergambar la..nak sembang, x sempat..maaf yer YB2…akma kene gerak g kat bas..lain kali, jika di izinkan Allah, ada mase, kt sembang…..:) 


 Sebelum gerak balik ke tganu, kami singgah d SOGO…biase la, jalan2 dulu..shopping…hahahahha…normal la kn…perempuan..hehhehe….otw nak masuk SOGO, terserempak ngan ustaz Azhar…ape lagi…bergambar la kami…huhuhuhu…ustaz azhar ni org tganu, aku pn tganu…tapi….kat tganu, x jupe lak die…huhu…kat KL gak jupe…ish3…die pelik kot, g SOGO pakai baju kurung…alahai ustaz, jangan pelik2..kami baru balik dari konvensyen…lagipun, x salah kan berbaju kurung..kan manis…kn?? heee…


Kat SOGO, aku mempunyai satu kenangan yang sweettttttttttt….hehehehhe…aku berjupe ngan YB akhwan hafis…die datang ke SOGO….mcm date lak…ceewwwwwaaaahhhh….hahhahaha…aku, su, n akhwan hafis pusing2, sembang2  tempat yang sama jer sebab x tau nak g mane….hahhaha….buat pertama kalinyer, aku g shopping juz pusing2, sebab x tau nak beli apa….huhuhu….akhwan hafis ni pemalu orangnyer…hehehhee…jangan marah yer akma ckp awak pemalu…heeee….:)  aku n su juz ikut jer nak g mane pun….akhwan hafis sebenarnyer nak beli baju, tapi maybe die segan kot…ye la, first time jupe katekan…mestilah ada perasaan segan 2 kn…heeee….setelah pusing2, akhirnyer akhwan hafis berjaya memilih dan membeli baju….:) yes…die beli jugak baju akhirnyer…hehehhhehe….kami pun continue pusing2 dalam SOGO...mcm biase…tawaf…hehehehehe….akhirnyer aku mengajak die n su utk mencari tempat duduk…sebenarnyer kan, aku demam time 2…rase nak pitam time 2 tau….tapi aku x cakap kat die n su…huhuhu…kami pun duduk la di kaki lima di depan SOGO..sembang2….mcm biase la..first jupe, x de la byk sgt idea nak tnyer….huhuhu….lagi pun, aku kan pemalu gak orangnyer..segan tau jupe ngan akhwan hafis…nasib baik ada su…huhuhu…bagi aku, die ni, baik orangyer..kalu x, x kan die dtg tunaikan janji nak belanjer aku kan..x gitu??? heeee…ada mase, jupe lagi…..:)

No comments:

Post a Comment